Vi kunne ikke logge dig ind med NemID - TestaViva

Vi kunne ikke logge dig ind med NemID

Det NemID, som du netop har forsøgt at logge ind med, tilhører et andet CPR-nummer, end det CPR-nummer, som vi har registreret.

Læs herunder, hvad typiske årsager til problemet kan være.

Du kan altid kontakte support@testaviva.dk, så hjælper vi dig videre.

Har logget ind med NemID før – delte profiler

Vi har oplevet, at nogle gerne vil dele deres profil på TestaViva, f.eks. hvis de er gift. Det kan være, at I deler e-mailadresse, og derfor ikke kan oprette to profiler. Hvis det er tilfældet, skal I logge ind med det samme NemID hver gang. Hvis kontoen f.eks. står i mandens navn, skal I logge ind med mandens NemID. Hvis I ønsker at have hver jeres profil på TestaViva, skal I oprette en bruger hver med hver jeres e-mailadresse. Hvis I mangler en ekstra e-mailadresse, kan man oprette en gratis e-mailadresse på Google (gmail).

En anden TestaViva-bruger har delt et dokument med dig

Vi har ligeledes ofte oplevet, at en person der får et “delt” dokument, ikke kan logge ind med NemID på sin nye TestaViva profil. Det skyldes, at den person, der har delt et dokument med dig, har angivet et forkert CPR-nummer. Vi oplever ofte, at det er lavet små “fejl” i CPR-nummeret, f.eks. at et forkert årstal er angivet.

For at løse det problem skal du henvende dig til TestaViva, så kan vi nulstille det CPR-nummer, vi har registreret på dig, og du vil efterfølgende kunne logge ind med NemID og få adgang til det delte dokument.

OBS: Her er det meget vigtigt også at rette det dokument, der blev delt. Dér vil nemlig være angivet et forkert CPR-nummer.